Wiem, wiem. Boisz się popełniać błędy. Nie bój się. Błędy się opłacają. Człowieku, kiedy byłem młodszy, rzucałem moją ignorancję ludziom w twarz. Tłukli mnie bez litości. Ale z czasem, gdy doszedłem już do czterdziestki, mój tępy instrument stał się wyostrzoną szpadą. Jeśli będziesz ukrywał swą ignorancję, nikt cię nie uderzy i nigdy niczego się nie nauczysz.
Ray Bradbury

czwartek, 31 października 2013

Jutro zaczyna się dziś...

... o północy. Siądę i będę na wpół przytomnie wstukiwać pierwsze słowa. Będę powoływać świat do istnienia...

Znów!

Jak ja bardzo dobrze rozumiem w tym roku na co się porywam! Nie ma we mnie wyłącznie ekscytacji i oczekiwania. Jest strach, jest napięcie, jest ogromna wielka potrzeba ZROBIENIA TEGO DOBRZE, a nie tylko nastukania 50k słów!

Mam swoją piosenkę, piosenkę stffórcy, pomiędzy stffórcami. Zapętlę ją sobie o północy i...

... do zobaczenia w grudniu!




Narodziny świata



Oto pierwsze padły słowa: oto stało się!

Każda rzecz ma raz początek czy kto chce czy nie!



Rodzi się ziemi kula; rodzi się świat!



Bezimienni wstają z mułu; idzie w górę las!



Rodzi się wąż i robak; rodzi się ptak!



Co to będzie, jak to będzie, nie wiadomo nic!

Kto już za kim cicho tęskni; nie wiadomo nic!

——————————————————–

——————————————————–

Suną chmury, grzmią pioruny – oto pada deszcz!

Pętla czasu się rozwija i do gardła lgnie!



Rodzi się życie nowe; rodzi się śmierć!



Człowiek stoi ponad wodą, własną zgłębia toń!



Rodzi się płacz i lament; rodzi się moc!



Ten się dźwiga, ten się garbi, w plecach stoi nóż!

Słońce wschodzi zachodzi, nie przeszkadza ból!

————————————————

————————————————

Beznadziejne są nadzieje, wiara, lęk i żal!

Starożytność,nowożytność a za dalą dal!



Rodzi się ogień wieczorny; rodzi się pleśń!



Przegrać – wygrać,kochać – gardzić, poza cieniem blask!

Rodzi się „nie” jak niemoc; rodzi się „tak”!



Walą serca, krwawią stopy, gońmy gońmy wiatr!

Walą serca, krwawią stopy, gońmy gońmy wiatr!

Walą serca, krwawią stopy, gońmy gońmy wiatr! 


(Edward Stachura)

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. GRZEŚ!!!
      Skoro Ty się zjawiłeś, to będę tu zaglądać ;)
      Mogę wrzucać kawałki Niezatapialnej, na przykład :D

      Usuń