Wiem, wiem. Boisz się popełniać błędy. Nie bój się. Błędy się opłacają. Człowieku, kiedy byłem młodszy, rzucałem moją ignorancję ludziom w twarz. Tłukli mnie bez litości. Ale z czasem, gdy doszedłem już do czterdziestki, mój tępy instrument stał się wyostrzoną szpadą. Jeśli będziesz ukrywał swą ignorancję, nikt cię nie uderzy i nigdy niczego się nie nauczysz.
Ray Bradbury

czwartek, 25 września 2014

Gala Parowozów 2014, czyli któż mógłby nie kochać ciuchci?

Imprezę o tej nazwie odkryliśmy w zeszłym roku, tuż po tym jak odkryliśmy "biuro podróży" TurKol i ich wycieczki pociągami zaprzężonymi w parowozy. Przejechaliśmy się tak pętlą przez Kotlinę Kłodzką, wychylając się ile wlezie na wiaduktach i z mocnym postanowieniem, iż kiedyś wybierzemy się gonić podróżników autem i fotografować te cuda techniki z innej perspektywy.
Galę Parowozów od kilku lat organizuje Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. Wspaniałe, ciekawe i niezwykłe miejsce. Miejsce, gdzie można dotknąć żywej, działającej, pachnącej smarem i węglem historii. Moja każdorazowa wizyta w tym miejscu (a zaliczyłam już trzy) wygląda tak samo. Z błędnym wzrokiem biegam między parowozami i pstrykam, pstrykam, pstrykam. W międzyczasie słucham, czytam, uczę się. 

















Warto też pamiętać, że Jaworzyna, to nie tylko kolej i nie tylko to, co oglądamy pod gołym niebiem. Jak w nazwie - Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa. Możemy zatem zobaczyć maszyny drukarskie i komody z czcionkami - ach jakże chętnie pomogłabym w porządkowaniu tego bogactwa! - stare zabawki tematycznie związane z mechaniką, czyli głównie rozmaite auta i inne pojazdy, stare motocykle, wystawa Harleyów, jak również zbiór przedmiotów związanych z kolejnictwem - przekroje szyn, "kołpaki" na koła kolejowe z olejarkami, szafy z tekturkami biletów... Tyle dobra, które można podziwiać, wąchać, dotykać. 

Polecam miejsce bardzo! Za rok wybiorę się tak samo jak w tym, zeszłym i jak za dwa lata. O.

PS. W tym roku Gala miała jeszcze jedną atrakcję: wystawę obrazów pana Jarosława Jaśnikowskiego. Bardzo w klimacie :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz